ANFAŞ'DA EXPO 2016'YA HAZIRLANIYOR


ANFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Server SEÇER, ANSİAD üyelerine bir sunum yaparak ANFAŞ'ı ve yeni hedeflerini anlattı:

ANFAŞ'DA EXPO 2016'YA HAZIRLANIYOR
Anadolu'nun En Büyük Fuar Merkezi Antalya Fuarcılık ve Yatırım A.Ş (ANFAŞ) Genel Müdür Yardımcısı Server Seçer, ANSİAD'ın olağan toplantısında ANFAŞ'ın faaliyetleri yanında Fuar Turizminin Antalya'ya katkılarını ve ANFAŞ'ın gelecek hedeflerini anlattı.
Sözlerine Antalya'da Fuar Turizmi'nin önemini anlatarak başlayan Server Seçer, ''Anfaş Fuarcılık ve Yatırım A.Ş., Antalya Expo Center binasında faaliyete başladığı 1998 yılından bugüne kadar Anadolu’nun en büyük fuar merkezi unvanını koruyarak, Antalya’nın turizm ölçüsüne yeni bir farkındalık kazandırmıştır'' dedi.

ANFAŞ'IN MİSYONU
ANFAŞ'ın 100'ün üzerinde ulusal ve uluslararası fuar organizasyonuna ev sahipliği yaptığını hatırlatan Seçer, bunun yanında 100'e yakın etkinlik, toplantı, spor organizasyonu, kapalı grup etkinlikleri, sergi ve gösteriler düzenlediklerini de belirterek şöyle devam etti:
''Bu süreçte binlerce yerel ve uluslararası sektör profesyonelini, üst düzey bürokratları ağırladık. Bu fuarlarda yılda yaklaşık 350.000 kayıtlı ziyaretçi ve 2000 katılımcı firmaya ulaştık.  Ulusal ve uluslararası medyada, diğer fuarlarda ve benzer platformlarda bölgesel ve kurumsal  tanıtım sağlama imkanı bulduk. Yüz binin üzerinde sektör data verisi ile doğru iletişim sağladık. Düşük sezondaki turizm dönemlerinde bölgesel canlanma sağlayarak, farklı iş kollarında bölgesel istihdam sağlamaya da katkı verdik''

FUAR KATEGORİLERİ
Dünyada fuarların beş ayrı kategoride değerlendirildiğini söyleyen Server Seçer, Fuarların; genel fuarlar yanında, ihtisas fuarları, tüketici fuarları, ulusal ve uluslararası fuarlar olmak üzere sürekli devinim halindeki ekonomik faaliyetlerin yönelimine bağlı olarak farklı amaçlar doğrultusunda gerçekleştirildiğini dile getirdi.

Uluslararası fuar organizasyonlarının en bilinen örneğinin, EXPO Fuarı olduğunu hatırlatan Seçer,  "Altı ay boyunca devam eden EXPO'lar hem düzenlendiği ülkenin hem de katılımcıların ürün ve hizmetlerinin tanıtıldığı, teknolojik gelişmelerin sergilendiği, gelecek vizyonların yansıtıldığı bir iletişim platformu olarak tüm dünya ülkelerince önemsenir. Antalya Expo 2016 bunun en yakın örneği olacaktır. ANFAŞ olarak Expo 2016 için şimdiden planlar yapmaya başladık.  Antalya’nın fuarcılık şirketi olarak ‘Expo 2016 Antalya’ kapsamında üzerimize düşen faaliyetlerin organizasyonu ve gerekli sorumluluklarını yerine getirmek gelecek hedeflerimizin başında gelmektedir'' dedi.

Fuarların ekonomik dengelere, ülke ve destinasyon turizmine, bölgesel ve milli kalkınmaya, tanıtıma, yaşam kalitesinin ve gelir düzeyinin yükselmesine çok ciddi katkılar sağladığını da belirten Servet Seçer, Antalya Expo Center’da bugüne kadar açılan fuarlar ile bölge ve ülkeye katkılarını da şöyle anlattı:

''ANFAŞ' ta bugüne kadar yapı, otel ekipmanları, gıda, tarım, sağlık turizmi, spor turizmi,  bilişim bilgisayar, medikal, ısıtma-soğutma sistemleri, belediye hizmetleri, otomobil, mermer, emlak ve otomotiv, sanat, yaş sebze ve meyve ihracatı, sektörlerinin ağırlıkta olduğu 20’den fazla fuar düzenlenmektedir. Geçtiğimiz fuar sezonunda fuarların Antalya ekonomisine 320 milyon Dolar katkı sağladığı bilinmektedir. Antalya Türkiye’de önemli bir fuar kenti markasıdır. Antalya Expo Center’da fuarlara katılan ziyaretçilerin yüzde 5’i yurtdışından,  yerli ziyaretçilerin %40’ı Antalya ve civarından, %60’ı ise İstanbul ve tüm Anadolu’dan gelmektedir.  Fuar katılımcılarının ise %30’u Antalya ve civarından, %30’u İstanbul firmalarından kalan %40’ı ise diğer illerden ve ülkelerden katılmaktadır''