ANTALYA - ALMANYA SANAYİ VE TURİZM GÜNLERİ TOPLANTISI MİRACLE HOTEL'DE YAPILDI


7 Haziran 2010 Tarihinde Miracle Hotel'de yapılan, Federal Almanya Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) ile Antalya Sanayici ve İş Adamları Derneği (ANSİAD) işbirliğiyle “Turizm ve Otel Yöneticileri İçin Alman-Türk Ticaret Günü” konulu toplantı yapıldı.

 

Antalya Vali Yardımcısı Yıldırım Uçar toplantının açılışında yaptığı konuşmada, Antalya'nın turizmde Türkiye'nin başkenti olduğunu, doğal güzellikleri, iklimi, tarihi ve kültürel değerlerinin yanında dünyanın en iyi tesislerine sahip olduğunu söyledi. Antalya'nın tarım sektöründe de çok önemli bir yere sahip olduğunu belirten Uçar, geçen yıl Antalya'da 9 milyon turistin ağırlandığını ve bunların başında da Almanların geldiğini kaydetti. Turizmde Türk-Alman ilişkilerinin iki ülke arasında olumlu gelişmelere yol açtığını ifade eden Uçar, denizin ve çevrenin korunması için de önemli yatırımlar yapıldığını belirtti. Uçar, şöyle konuştu:


Antalya'da deniz ve çevre önemli. Deniz ve çevreyi koruyoruz. Dünyada en fazla mavi bayrağa sahibiz. 173 mavi bayraklı plajımız var. Arıtma tesisleri ve katı atık alanlarında yapılan yatırımlar, mavi bayrak sayısının artmasında etkili oldu. Almanya'nın tecrübesi, Türkiye'nin dinamikleri birleşince, Türk-Alman ilişkileri ticaretteki işbirliklerini artıracaktır.”


Federal Almanya Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Dış İlişkiler Temsilcisi Torsten Fuhrberg de, Alman-Türk Ticaret Günü toplantılarında, Almanya'nın şirketlerinin yurt dışına açılmalarını sağladıklarını bildirdi. Alman firmalarının yurt dışında pazarlanmasına yardımcı olduklarını anlatan Fuhrberg, Almanya'dan Antalya'ya, turizm, otellerin hijyen konusunda sertifikasyon hizmetleri ile golf sahaları yapımında faaliyette bulunan 9 firmanın geldiğini bildirdi. Bu şirketlerin ilk kez Türkiye'ye geldiğini kaydeden Fuhrberg, ''Eurovision şarkı yarışmasında iki ülke büyük başarı elde etti, birbirine destek verdi. Bunun ticaret alanında da devam etmesini istiyoruz” dedi.

ANSİAD Başkanı Hacıarifoğlu

ANSİAD Başkanı Mehmet Hacıarifoğlu da, yaşanan küresel krizde, Almanya'nın Türkiye'ye ihracatında yüzde 23, Türkiye'nin bu ülkeye ihracatında ise yüzde 15 gerileme yaşandığını bildirdi. Bu tabloya rağmen Almanya'nın Türkiye'nin en önemli ekonomik ortağı olma özelliğini koruduğunu ifade eden Hacıarifoğlu, şunları söyledi:


"Antalya’nın Almanya ile olan toplumsal dostluk ve ticari ilişkilerine yön verecek bu toplantıya hoş geldiniz diyorum ve benimle aynı heyecanı paylaştığınızı umuyorum: Hoş geldiniz.

 Ben ilk olarak bu toplantının gerçekleşmesinde önemli rol oynayan Federal Almanya Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına, bu toplantıya ayrıca çok büyük katkıları olan Alman MCO şirketine, Tourexpi.com’a, Avrupa-Türkiye İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner’e, toplantıya desteklerini esirgemeyen meslek odalarına, ANSİAD ve diğer meslek kuruluşları ve Miracle Otel’e teşekkür etmek istiyorum.

Saydığım bütün bu isimler, Almanya-Antalya arsındaki ticari ve dostluk ilişkisinde bir kilometre taşı olacak bu toplantının gerçekleşmesinde emekleri bulunduğu için gurur duymalılar.   
 
Bu önemli ve eşsiz karakterdeki özel toplantı ilk defa bugün gerçekleşiyor olmasıyla beraber, şimdiye kadar aldığımız tepkiler bile, bunun kesinlikle son toplantı olmayacağını gösteriyor.

Türkiye geneline baktığımızda yaşanan uluslararası ekonomik krizde; Almanya’nın, Türkiye’ye olan ihracatında % 23 civarında ve Türkiye’nin Almanya’ya ihracatında da % 15 gibi bir gerileme göze çarpıyor. Bütün bu tabloya rağmen Almanya, Türkiye’nin en önemli ekonomik partneri olma özelliğini koruyor. 2009 Yılında toplam ticaret hacmi maalesef 24 milyar $’da kalmıştı. Bu yılın ilk üç aylık döneminde Avrupa’da yaşanan sıkıntılı sürece rağmen 2,7 milyar dolarlık ihracat ve 3,5 milyar dolarlık ithalata ulaşılması, 2007  ve 2008’de aşılan 30 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşılabileceğini gösteriyor.

 Ancak burada Türk üreticileri ve ihracatçılarının önündeki en büyük engellerden birinin katı vize uygulamalarının olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bu konu bizim için çok önemlidir ve siyasi çözüm bekliyoruz.
 
Antalya’nın son 25 yıllık ticari hayatında Turizmin ve dolaysıyla Almanya’nın çok özel bir yeri var. 1980’li yılların başında ilk büyük turist kafileleri Almanya’dan geldi. Bu ilk büyük turizm hareketi, Antalya’nın sanayileşmesini ve ticarette inanılmaz hızlı adımlar atmasını tetikledi ve halen bir katalizatör görevi görmekte.

Turizm, aynı zamanda Antalya ve Alman halklarını da yakınlaştırdı ve çok güçlü toplumsal ve kişisel dostluk köprülerinin kurulmasına vesile oldu.
İşte kurulan bu dostluk köprüleri ve Turizm sektörünün ihtiyacı, Almanya’yı Antalya için en önemli ticari partner haline gelmesini sağladı.

Bugün artık Antalya-Almanya arasındaki dostluk köprüsü ve ticari ilişkiler sadece turizme dayanmıyor. ANSİAD’ın kayıtlarına göre, Antalya ve Almanya arasında turizm, tekstil, sanayi, tarım, havacılık, medikal ve ticarette birçok güçlü ticari ortaklıkların kurulmuş olduğunu görüyoruz. Bu ortaklıklar, Antalya-Almanya arasındaki ilişkilerin geçici değil, kalıcı olduğunun en önemli ispatıdır.

 Antalya, mükemmel deniz, kara ve havayolu ulaşım imkanlarıyla, yüksek gelir düzeyine sahip 1 milyonu aşan nüfusuyla, 30 ülkeden ortalama 14 kalan 10 milyon sanayi ürünleri tüketenler ordusu ile, Alman hizmet ve ürünlerine duyduğu güven ile, yabancı tedarikçilerin sunduğu ürünlere ciddi ihtiyaç duyan turizm sektörüyle, Alman işadamları için her zamankinden daha cazip bir partner seçeneğidir.

Antalya’nın tarım, hizmet, turizm ve sanayi ürünleri ise, Avrupa’daki en sağlam temelli ekonomiye sahip olan Alman piyasasında büyük rağbet görürken, gelecekte bu karşılıklı işbirliğin ve ortaklıkların daha da gelişeceğine şüphe bırakmıyor.
Buna rağmen bu ilişkilerin asıl potansiyelin çok gerisinden geldiğinin bilincindeyiz ve bu sebeple bu toplantıda bir araya geldik.

Toplantıya tekrar hoş geldiniz derken, bu toplantının çok verimli geçeceğinden ve bugün burada çok yeni ticari ilişkilerin kurulacağından hiç şüphe duymadığımı belirtir, beni dinlediğiniz için teşekkür eder, Antalya-Almanya arasındaki bu yeni kilometre taşının herkese hayırlı olmasını dilerim."

 

Avrupa-Türk İş Konsey Başkanı Hüseyin Baraner de, Almanya'dan bine yakın orta ölçekli şirket yöneticilerini Antalya'ya getirerek, Türk iş adamlarıyla yatırım olanaklarını sağlamaya çalışacaklarını kaydetti. Toplantının ikinci bölümünde, Antalya'ya gelen 9 Alman firma temsilcisi, şirketleri hakkında bilgi verdi.


ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Ali Peker     
ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Ali Peker de, ticarette Türk-Alman ilişkilerinde, Almanya'nın Türkiye için en önemli ülke olduğunu vurguladı. Almanya'nın Türkiye'nin ticaretinde yüzde 10'a yakın payla birinci ülke olduğunu dile getiren Peker, Türk-Alman ticaretinin gelişmesinde, Almanya'da yaşayan Türk vatandaşlarının rolünün önemli olduğuna dikkati çekti. Almanya'da Türk vatandaşlarının 350 bin kişiye istihdam yarattığını belirten Peker, şöyle konuştu:


“Yatırım alanında Almanya ile ilişkilerimiz önemlidir ama ticaret hacmi ile orantılı değildir. Almanya'nın dünyada 1,5 trilyon dolara yakın yatırımı bulunmaktadır. Fakat Türkiye'deki yatırımları 10 milyar doların altındadır. Almanya, Antalya için de turizm ve ticarette en önemli ülke konumundadır. Turizmde Almanya'nın payı yüzde 40'lardan yüzde 26'lara kadar düşmüştür. Antalya'dan Almanya'ya ihracatımız 200 milyon doların üzerindedir. Antalya'da Alman sermayeli şirket sayısı 415'tir. Bu şirketler turizm, tarım, gayrimenkul, sağlık, tekstil, tekne veya yat yapımı, elektronik gibi alanlarda yoğunlaşmaktadır.”
 Antalya'nın meyve-sebze ihracatının 500 milyon dolara ulaştığını, sanayi ihracatının da 300 milyon dolara yaklaştığını dile getiren Peker, “Türkiye'nin dinamizmi, Almanya'nın uluslar arası deneyimi yüksek olan markalarıyla birleşirse, bundan iki ülkenin şirketleri de kazançlı çıkacaktır” diye konuştu.