ANSİAD'ın 19. ve yılın son Olağan Toplantısı 27 Aralık 2005'te yapıldı.


ANSİAD'ın Sheraton Voyager Hotel'de yapılan 19.Olağan Toplantısının konuğu, Sn.Murat GOLDŞTAYN "Türkiye’de Gayrimenkul Sektöründeki Trendler" konusunda, konuşma yaptı.Uluslar arası gayrimenkul satış şirketi REMAX Genel Müdürü Murat GOLDŞTAYN, Antalya’nın Avrupa’nın Florida’sı olacağını bildirdi. GOLDŞTAYN, son yıllarda Türkiye’de inşaat sektöründe iyileşmeler yaşandığını belitti. Ülke genelinde yılda 600 bin yeni konuta ihtiyaç olduğunu, konut sektöründeki sıkıntı nedeniyle fiyatların arttığını ifade eden GOLDŞTAYN, Türk halkının artık daha kaliteli konut istediğini, gecekonduların yerine modern konutlar yapılarak kentsel dönüşümün sağlandığını vurguladı. Son dönemlerde, rezidans tipi projeler ile depreme dayanıklı konutların arttığına işaret eden GOLDŞTAYN, Türk halkının gayrimenkulü bir yatırım aracı olarak görmeye başladığını kaydetti. Mortgage Yasası’nın çıkmasıyla hem inşaat hem de gayrimenkul sektöründe birçok değişiklik yaşanacağını anlatan GOLDŞTAYN, şöyle konuştu:” Bu sektörde kalite çok yükseğe çekiliyor. Bu nedenle de fiyatlar sürekli artıyor. 2003 yılında 133 bin, 2004 yılında 214 bin, bu yıl da 337 bin yapı ruhsatı belgesi alan var. Bunun yanında yapı kullanma izni belgesinde de geçen yıla göre yüzde 37 artış sağlandı. Avrupa da mortgage sisteminden yararlananların sayısı yüzde 37 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 0,7 seviyesindedir. Yeni çıkacak yasa ile mortgage’in halkın yüzde 70’ine hitap etmesi bekleniyor. GOLDŞTAYN, 2003 yılından itibaren uluslararası gayrimenkul fon ve şirketlerin Türkiye’ye girmeye başladığını, bunların başında da İngiltere ile İtalya’nın geldiğini kaydetti. Türkiye’de 2003 yılında 68 ülkeden 53 bin yabancının mülk satın aldığını vurgulayan GOLDŞTAYN, şöyle devam etti: “Mortgage Yasası ile Yabancılara Mülk Satışı Yasası kabul edilirse, Türkiye uluslararası gayrimenkul piyasası haline gelecek. Turist sayısındaki artışla birlikte gayrimenkul alımı da başlayacak. Özellikle de İsveç, Norveç, Danimarka, Alman ve İngiliz turistler ikinci konut alacak. Bu ülkelerin vatandaşları yıllardır İspanya ve Portekiz’de ikinci konut satın alıyorlar.” Antalya’da geçen yıl yabancılara 7 bin 292, İzmir’de de 3 bin 976 konut satıldığını, bunların büyük çoğunluğunu Almanların aldığını vurgulayan GOLDŞTAYN, sözlerini şöyle sürdürdü: “ İstanbul’da 9 bin 653, Muğla’da 3 bin 779 konut satılmış. Bunların çoğunu da İngiliz vatandaşları satın almış durumdadır. İspanya’da yabancılar geçen yıl 1,7 milyar dolarlık konut almış. 800 bin ile 1 milyon 700 bin arasındaki kişi ise İspanya’da 5 yıl içinde ikinci konut alacak. Bunların yüzde 357’sini de İngilizler oluşturacak.” Türkiye’nin İspanyol ve Portekiz’e karşı yabancıların konut alımında yeni aday ülke olabileceğini vurgulayan GOLDŞTAYN, sözlerini şöyle tamamladı: “En az İspanya kadar potansiyel yaratmalıyız. Antalya Avrupa’nın Florida’sı olacak. Çünkü Antalya inşaat sektörü gelecek vaat ediyor. Yerli üreticiler için projeler geliştirilmeli, gayrimenkul yatırım ortaklığı pazarlama ve tanıtım çalışmaları ile bölgeye çekilmek istenen yabancı yatırımcılar için nitelikli konut üretimi yapılmalı. İnşaat kalitesi yükseltilmeli, üst düzey gelir gruplarına yönelik konut üretimine ağırlık verilmeli. Marka yaratılmalı. Böylece Avrupalı gayrimenkul yatırımcılarını Türkiye’ye çekelim. Çünkü Antalya’da golf turizmi çok yaygın, iklim uygun, plajları çok iyidir. Bunun yanında Avrupalı 3–4 saatlik yolculuktan sonra ikinci konutlarına ulaşmak istiyor. Antalya’da bunun için çok uygun bir yerdir.”