BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI ANSİAD'DA PROJELERİNİ ANLATTI


Ak Parti, CHP VE MHP Büyükşehir adayları ANSİAD olağan toplantısında Antalya vizyonu ve projelerini anlattı

ADAYLARDAN “BATI ÇEVRE YOLU” YAPIMINA FARKLI BAKIŞ

Antalya Sanayici ve İşadamları Derneği (ANSİAD) ın 5. Olağan toplantısında 30 Mart Pazar günü yapılacak yerel seçimlerde Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na aday olan Kemal Çelik (MHP), Prof.Dr.Mustafa Akaydın (CHP) ve Menderes Türel (Ak Parti) Antalya Vizyonu ve Projelerini anlattılar. Yarım kalan ve kent içi ulaşımının sıkışmasına yol açan Batı Çevre yolu geceye damgasını vurdu. Karayolları tarafından yapılan yolun 1,8 kilometrelik bölümünün kamulaştırılması ya da imara açılması konusunda, CHP ve Ak Parti adayları birbirlerini suçlarken, toplantıya katılan ANSİAD üyesi iş adamları çevre yolu üzerindeki tarım ve bataklık alanların imara açılmasının sakıncalarını dile getirdi.                                                   

ANSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Eroğlu'nun başkanlık ettiği Su Otel'deki toplantı saat 18.00'de başladı. Başkan Eroğlu, tüm adaylara söz vermeden önce yaptığı açış konuşmasında ANSİAD'ın yerel seçimler konusundaki görüşünü ve bir süre önce Antalya vizyonu ve seçimlerden sonra göreve gelecek Belediye Başkanlarını bekleyen sorunlar konusunda yaptıkları toplantıda ortaya çıkan çerçeveyi özetledi. Eroğlu, Antalya'nın çok müstesna bir coğrafik yapıya, tarih ve doğa zenginliğine, ekonomide de gelişmiş bir turizm ve tarım sektörüne sahip olduğunu belirterek, “Öncelikle bu temel değerlere sahip çıkan ve saygı duyan bir çalışma bekliyoruz” dedi. Ali Eroğlu, büyüyen ve gelişen kentlerin en önemli sorunlarının başında imar ve ulaşım planlamalarının geldiğini de hatırlatarak şöyle devam etti:

“Bu anlamda mimari estetiğin oluşturulmasını çok önemsiyoruz. Her yıl 150 bin civarında artan araç sayısına maalesef mevcut yollar yetmiyor. O yüzden ulaşım kanallarının geliştirilmesi gerekiyor. Çok iyi hava ulaşımına sahibiz, ancak Antalya kentinin ulaşılabilirlikte yaşanan sıkıntısı, demiryolu ve karayolu ulaşımının yetersizliğidir. Yerel yönetimlerde şeffaflık istiyoruz, özellikle mali konularda şeffaflığın önemini vurguluyoruz. Ve tüm sorunların çözümünde birlikte hareket etmek arzusundayız.”

KEMAL ÇELİK

Salona ayrı giren adaylar, 30'ar dakika süre içinde Antalya vizyonu ve projelerini anlattı, 30 dakika içinde de soruları yanıtladılar.  İlk olarak sahneye çıkan MHP adayı Kemal Çelik, özgeçmişini anlattıktan sonra, MHP olarak artı değer üreten iş dünyasının her ferdine saygı duyduklarını söyledi ve “Kim daha çok çalışıyor, üretiyor ve artı değer yaratarak vergisini veriyorsa milliyetçi ve vatansever o'dur” dedi.

Antalya'nın insanlık tarihinde çok önemli bir yere sahip olduğunu, 12 milyon turisti, sürekli ikamet eden 50 bin yabancısı ve aldığı yoğun göçle dünya kenti ve marka kent olma yolunda ilerlediğini belirterek şöyle devam etti:

ORTAK YÖNETİM MODELİ

“Antalya'da yaşayan insanlar mutlu mu? İşte bizim görevimiz burada başlayacak. Demokratik bir modelle Antalya'yı yönetmeye talip olurken, önceliğimiz bu kentte yaşayan insanların mutlu olması, yeşile, doğaya ve geleceğine sahip çıkmasıdır. Bunun yöntemi de ortak yönetim modelidir. Dinamik bir özel sektörümüz ve sivil toplum örgütlerimiz var. Parti ayırımı yapmaksızın, kentteki sivil inisiyatifi bir araya getirerek Başkanlar Konseyi kuracağız. 7 ayrı temel sorunun çözümüne yardımcı olacak Danışma Kurulları olacak. Bunlarla birlikte çalışacak planlama kurulları olacak. Antalya'nın vizyonunu ve planlamasını bu kurullar yapacak.”

SORUNLARI BİLİYORUZ

MHP Adayı eski Vali ve Emniyet Genel Müdürü Kemal Çelik, devletin kendisini idareci yetiştirdiğini belirterek, ülke gerçeklerini ve sorunlarını çok iyi bildiğini de dile getirerek, “Antalya'nın ulaşım, trafik ve altyapı sorunları var. En ufak bir yağışta sele teslim oluyoruz. O yüzden önce altyapı sorununu çözeceğiz. Genel bir kanaattir, 'Altyapı yapan seçimi kaybeder' derler, yapacağız, gerekirse seçimi kaybedeceğiz. Biz projelerimizi burada hazırlayamazsak Ankara'dan dayatma projeler gelir. Buna izin vermeyeceğiz” dedi.

Batı Çevre Yolunun yarım kalmasını iki CHP'li Belediye Başkanı Akaydın ve Böcek'in anlaşamamasına bağlayan Kemal Çelik, “Karayolları kimseye sormadan yolun güzergahını mantık dışı değiştiriyor, bu yüzden 400 bin ağaç kesilecek kimsenin umurunda değil. Beş yıldır çivi çakılmayan Batı Çevre Yolu konusunda tam bir yönetim zafiyeti yaşanıyor. Bunda Antalya'nın Başbakan tarafından cezalandırılan bir kent olmasının da payı büyük. Çünkü bu sorunun tek çözümü var o da 10-12 milyonluk bir kamulaştırma” dedi.

Ulaşım sorununa merkezi yönetimle anlaşarak kesin çözüm bulacaklarını, Kuzey Çevre Yolu'nun Expo2016'ya yetiştirileceğini dile getiren Kemal Çelik, Antalya-Alanya yolunu da çevreye ve tarıma zarar vermeden geliştireceklerini kavşaklarla besleyeceklerini söyledi.  Bazı vizyon projelerini de anlatan Çelik, şöyle devam etti:

“Masa Dağı'na kentin her yanından görülebilecek bir Portakal Küre düşünüyoruz. İçinde 3 bin kişilik salonu olacak. Akdeniz Heykeli'ni mutlaka Antalya'ya getireceğiz. Antalya'da turizm çeşitliliği ve kış aylarında turist gelmesini sağlamak amacıyla toplam 10 bin kişilik bir Kongre Vadisi kuracağız. Dokuma alanına Alparslan Camii ve Külliyesi düşünüyoruz. Her ilçemize bir toptancı hal,  Likya yolunun turizme kazandırılması ve tarıma dayalı OSB'ler planlarımız arasında.”

PROF.DR.MUSTAFA AKAYDIN

CHP tarafından yeniden aday gösterilen Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Mustafa Akaydın, ANSİAD Başkanı Ali Eroğlu'nun sunum konuşmasının ardından, 12 dakika süren görsel sunumun ardından kürsüye gelerek, “Şimdi bana 'Anlat bakalım Hoca 5 yılda ne yaptın?' diye soracaksınız. Önce oradan başlayayım” dedi.

Akaydın, belediyenin kendi imkanları ile 12 caddeyi güzelleştirdiklerini anlatarak, “Yandaşlara para saçmadan milyonlarca çiçeği kendimiz ürettik. 450 bin metrekare yeni yeşil alan açtık. Yandaş zengin etmek için altgeçitler yapmadık. Beş yıl önce yola çıkarken söylediğimiz Güneşkent, Üniversite kenti, Sağlık Turizmi gibi vizyon projelerimizin hala arkasındayız. 1/25000 ölçekli İmar Planı'nın revize edilmesi çok önemliydi, hazırladık ve meclisten geçirdik. Antalya'nın belki de ilk Ulaşım Master Planını hazırladık. ANSİAD'ın da önerdiği yönetişimi, katılımcılığı hemen her konuda uyguladık. Kepezaltı Santral Projesi'ni halkla birlikte yaptık. Yılların kanayan yarası Kırcami sorununu 1/5000 ölçekli planını hazırlayarak meclisten geçirdik. Kırcami önümüzdeki dönemin vizyon projesi olacak. 9 yeni mahalle kurulacak. 50 dönümlük, 200 bin kişilik bir meydan yapılacak. 60 ve 45 metrelik iki bulvar yanından en küçük caddelerin eni 20 metre olacak “ dedi.

ŞEFFAF OLMAYA İHTİYACIMIZ YOK. BİZİ DİDİK, DİDİK, DİDİKLİYORLAR

Büyükşehir Belediyesi'nde her şeyin internet üzerinden yayınlandığını, bu yüzden şeffaf olmaya çok ihtiyaçları olmadığını söyleyen Akaydın, “Hatta Sayıştay denetçileri belediyeden hiç çıkmıyor, onlara özel bina yaptık. Belediyeyi didik didik, didikliyorlar” diye konuştu.

Havalimanı Doğusunda uluslararası bir Ticaret Merkezi planladıklarını, Aksu'da bir doğal nehir marinası yapacaklarını da belirten Akaydın, şöyle devam etti:

“Acısu ve Kopakçayı projeleri hazır. Organize Kesme Çiçek Bölgesi yapılacak. 365 gün turist, hedefimiz. Turisti sahilden dağlara taşıyacağız. Esnafı bir şirketleşmeye götürerek turizmden pay almalarını sağlayacağız. Butik tematik müzeler kuracağız. Turistin yoğun olduğu bölgelerde bedava internet sistemi kuracağız. Doğu Garajı ihalesini Bahçeşehir Üniversitesi kazandı. Burada Gösteri Sanatları Merkezi ve Nekrapol Müzesi olacak.

BATI ÇEVRE YOLU MESELESİ

Batı Çevre Yolu'nun, Karayolları’nın bir yatırımı olduğunu söyleyen Mustafa Akaydın, bu konudaki görüşünü şöyle özetledi:

“2007 yılında bir Başbakanlık genelgesi yayınlanıyor. Bu bölgede imar planlaması yapın deniyor. Bu alanının imara açılmasının sakıncalarını da belirterek, Konyaaltı belediye başkanımız 0.40 emsale olur dedi. Bölgenin tarım alanı olmasını dikkate alarak biz de UTTA planlamasına uygun olarak 0.20 emsali önerdik ve uygulamaya koyduk. Ancak burada 10-12 katlı apartmanlar isteyen rantiye mahkemeye başvurarak kararı iptal ettirdi. Sorunun çözümü kamulaştırmada 10 milyon liraya mal oluyor, ama yapılmıyor, direniyorlar.”

280 HEKTAR ALAN İMARA AÇILIYOR

Akaydın, son olarak uygulamada Şehircilik Bakanlığı'nın dediğinin olduğunu da hatırlatarak, “Bu alanla ilgili uyduruk bir plan geldi. 280 hektarlık alan imara açılıyor. Resmen panikledik. Plan uygulanırsa Beydağlarına kadar Çakırlar, Bahtılı dahil tüm tarım alanları 10-12 katlı binalarla dolacak. Planda bir de komik tren yolu var. Raylar mevcut binaların içinden geçiyor” dedi.

Konuşmanın son bölümünde soruları da yanıtlayan Prof.Dr.Mustafa Akaydın, tramvay konusunda DPT ve Hazine'nin kandırıldığını öne sürerek, “Tramvayın güzergahı yanlıştı. Isparta'nın planı kullanıldı. 171 bin yolcu taşıması öngörülmüş, o kadar yolcumuz yok. 40 bin yolcu taşıyor. Bu masrafın 40'da birine 40 otobüs aldım, 38 bin yolcu taşıyoruz. Proje yanlış ama anlaşma gereği 2028'e kadar dokunamazsınız” dedi. 5 Yılda yatırıma 700 milyar harcadıklarını, 500 milyon da borç ödediklerini söyleyen Akaydın, yeni Büyükşehir'de bütçenin ne olacağını kimsenin bilmediğini anlattı.

MENDERES TÜREL

Konuşmasına başlamadan önce 12 dakikalık görsel bir sunum izleten Ak Parti Adayı Menderes Türel, planladıkları yeni yatırımları anlattı.

Mahalli seçimlerin kent kalkınmasına, kentin geleceğine katkı anlamında en önemli destek olduğunu söyleyen Menderes Türel, “30 Mart'ta  Antalya'nın geleceği yazılacak” dedi. 

Antalya'yı ihya edecek büyük projelerle geldiklerini söyleyen Türel, “Sadece Boğaçayı Projesi 1 milyar liralık yatırımı gerektiriyor. 10 bin vatandaşımız iş sahibi olacak” dedi.

Turizmi 12 aya yayma hedefinde olduklarını belirten Türel, “Bunun ilk yolu ürün çeşitliliği yaratmaktan geçer. Kongre, Fuar, Golf, Futbol, Kış sporları, inanç ve av turizmine kadar birçok zenginliğimiz var. Kış dönemi otellerin büyük bölümünün kapanması nedeniyle emekçileri hiç değilse kira ödemekten kurtaracak, çok ucuz taksitlerle ev sahibi yapacağız” dedi. Esnafın turizmden pay alamamaktan yakındığını hatırlatan Türel şöyle devam etti:

“Turistin kent merkezine toplu ulaşım araçları ile gelmesini sağlayacağız. Kent merkezinde cazibe alanları yaratacağız. Doğu Garajı'na bir Nekrapol müzesi kuracak, Atatürk Stadyumunu Karaalioğlu Parkı ile birleştirerek yeni bir parka dönüştüreceğiz.”

VERDİĞİMİZ HER SÖZÜ YERİNE GETİRDİK

Yeniden aday olurken, neye güvenerek seçime girdiği sorulduğunda, “Verdiğim her sözü yerine getirmiş olmamdır” diye yanıtladığını anlatan Menderes Türel, Antalya'nın daha çok hizmete ihtiyacı olduğunu söyledi. Neden aday olduğu da şöyle açıkladı:

“Sokağa çıktığımda birileri hep önümü kesip 'Başkanım hizmetlerinizi özlüyoruz” diyor. Gurur duyuyorum tabi. Muhasebesini yaptım ve tarihi bir sorumluluğu yerine getirmek istedim. Ben 46 yaşında genel başkan yardımcısı oldum. Bunun daha ötesi yok. Makam, mevki için siyaset yapmıyorum. Daha önce de söyledim, şimdi tekrar ediyorum. Antalya Belediye Başkanlığını 2-3 bakanlığa değişmem.”

2005'de 150 bin olan araç sayısının, şimdilerde yılda 150 bin artarak 800 binlere ulaştığına dikkat çekerek, “Geçen dönem seçilmiş olsaydık 10 alt geçit daha yapacaktık. Bu döneme 19 yeni kavşak sığdıracağız. 200 kilometre yeni yol açacağız. Antalya'yı hızlı trenle buluşturmamız şart.”

BATI ÇEVRE YOLUNA TÜREL BAKIŞI

Başkan adaylarının farklı söylemleri nedeniyle tartışmaya yol açan Batı çevre Yolu ile ilgili olarak Türel de şunları söyledi:

“Batı Çevre Yolu çoktan bitmeliydi. Hükümet kaynağı da ayırdı. Konyaaltı Belediye sınırlarında kalan 1,8 kilometre uzunluğundaki alanla ilgili imar uygulaması yapılmasına ilişkin bir protokol imzalandı. İki belediye başkanının emsal kavgası yüzünden bu yol beş sene yapılamadı. Akaydın'ın 35 milyon lira olarak belirlemesini anlamıyorum.  Göreve geldiğimizde gün verir ve 6 ay içinde yolu tamamlayarak hizmete açarız.”

Batı Çevre Yolu üzerinde imara açılacak alanın tarım arazisi ve bir bölümünün de dere yatağında olduğunun hatırlatılması ve çevre yolları etrafında konut yapımının sakıncalı olduğunun, üstelik tarım yapılan bu bölge için emsal teşkil edeceğinin söylenmesi üzerine Türel, şu yanıtı verdi:

“Batı Çevre Yolu'nun 1,8 kilometrelik bölümünün imara açılmasını eleştirmek, ya da imar istememek vizyonsuzluktur. O bölgeyi kaderine terk etmektir. Zemin bataklık olabilir. İnsanlar denizin içine, doldurarak değil, direkt içine otel inşa ediyorlar. En kötü plan plansızlıktan iyidir.”

ANSİAD Başkanı Ali Eroğlu, her konuşmacıya, konuşmalarının ardından seçimlerde başarı dileyerek gecenin anısına birer plaket verdi.